-->

Bagaimana Saya Menjana Jualan Lebih RM10,000 Sebulan Di Lazada?

- October 29, 2019
Bagaimana Saya Menjana Jualan Lebih RM10,000 Sebulan Di Lazada? Lazada adalah merupakan satu platform marketplcae yang terbesar di  Asia!

Walaupun saya turut menjual di platform-platform marketplace yang lain seperti Shopee, Lelong dan juga di website sendiri... Lazada tetap menjadi penyumbang yang terbesar terhadap jualan produk saya sejak tahun 2015.

Bagaimana Saya Menjana Jualan Lebih RM10,000 Sebulan Di Lazada?

Setiap minggu, jualan yang saya perolehi adalah sekitar RM2,000 hingga RM3,000 seminggu.
Dalam tempoh sebulan.. dapatlah sekitar RM10,000 menerusi platform Lazada sahaja!

Oklah tu kan? Lepaslah nak bayar duit ansuran bulanan rumah, kereta , duit sekolah anak, duit makan-minum serta sedikit duit untuk menyimpan!

Itu baru dari Lazada sahaja.... tak campur lagi dari Shopee dan Lelong!

Maklumlah! Kita orang berniaga ni.. kena banyakkan channel / tempat jualan... baru boleh dapat hasil lebih banyak! Tak bolehlah bergantung dan berniaga di satu tempat sahaja!... Sebab, kalau jadi apa-apa kat tempat tu... dah susah kita nanti!

Pentingnya Menjual Di Tempat Yang Betul!

Di dalam ilmu perniagaan konvensional.... Jika anda ingin membuka sebuah kedai! Perkara yang paling.... paling... paling PENTING adalah.... Lokasi! Lokasi! Lokasi!

Lokasi kedai memainkan faktor yang sangat besar yang akan menentukan sama ada ramai orang akan datang ke kedai anda untuk membeli.. atau tidak!

Sudah tentunya, sangat berbeza bilangan pengunjung sebuah kedai yang dibuka di hujung kampung, dengan kedai yang dibuka di KLCC atau Midvalley.

Lokasi kedai yang terbaik adalah lokasi yang menjadi tumpuan orang ramai dan ramai pengunjung!

Di dalam dunia bisnes online pula!

Pengunjung yang ramai adalah bererti bilangan trafik yang banyak!

Panduan Lengkap Jual Barang Di Lazada

Website Lazada... menerima trafik sekitar 20 juta pelawat SEBULAN!

Bermaksud, dalam sehari... sekitar  700,000 pelawat datang ke website Lazada dengan niat.. MAHU MEMBELI!

Ya! Tidak seperti Facebook atau Instagram.. dimana, pengunjung yang masuk ke website tersebut, adalah lebih kepada ingin bersosial sahaja! Jarang-jarang orang masuk ke facebook sebab nak beli barang!

Tetapi di LAZADA? Boleh dikatakan, majoriti mereka yang masuk ke website Lazada... MEMANG NAK MEMBELI sesuatu! Ianya seperti orang lapar yang sedang mencari makanan! Tinggal letak je... mesti habis licin!

Jualan Mencecah 6 Angka Sehari!

Ya! Jangan pandang rendah dengan kempen-kempen pemasaran yang dijalankan oleh pihak Lazada seperti Kempen 11.11 dan juga kempen 12.12 yang selalu dilakukan oleh pihak lazada setiap tahun!

Bagaimana Saya Menjana Jualan Lebih RM10,000 Sebulan Di Lazada?

Tahun lepas, sewaktu kempen 11.11 di jalankan, ada peniaga yang berjaya menjana jualan sehingga 6 Angka dalam tempoh sehari sahaja!

Ini adalah bukti jualan sebenar seorang peniaga di Lazada dalam tempoh 1 hari sahaja, iaitu semasa kempen 11.11 dijalankan!

Baiklah! Jualan 6 angka sehari diatas mungkin agak extreme! Peniaga tersebut  mungkin seorang peniaga yang sangat berpengalaman dan mempunyai stok barangan yang sangat banyak!

Mari kita lihat pula hasil peniaga-peniaga yang lain, iaitu peniaga-peniaga kecilan seperti saya... Rata-ratanya, berjaya menjana jualan 4 angka sehari sewaktu kempen jualan diadakan oleh pihak Lazada! 
Bagaimana Saya Menjana Jualan Lebih RM10,000 Sebulan Di Lazada?


Disini! Saya tidaklah menjanjikan anda akan turut sama berjaya mendapatkan jualan 4,5 atau 6 angka sehari di Lazada! Tetapi, saya cuma berkongsikan potensi jualan yang mungkin boleh diraih oleh anda menerusi platform Lazada ini! Buktinya, sudah ada yang berjaya menjana jualan setinggi itu dan ia bukanlah sesuatu yang mustahil!

Memperkenalkan! Panduan Lengkap Menjual Barang Di Lazada!

Panduan ini dihasilkan untuk membantu anda yang mahu menjual di Lazada supaya anda tidak menanggung rugi seperti mana yang pernah saya alami dulu sewaktu mula-mula menjual produk di Lazada. Di dalam ebook ini, saya terangkan satu demi satu langkah-langkah untuk melisting barang dan memproses order secara betul di Lazada.

Bagaimana Saya Menjana Jualan Lebih RM10,000 Sebulan Di Lazada?


Dapatkan Panduan Lengkap ini disiniKlik Sini

Advertisement


EmoticonEmoticon

 

Start typing and press Enter to search