-->

Cara Mudah Bina Website Kedai Online Yang Cantik Dan Profesional

- January 01, 2018
Baru-baru ini, kami ditanyakan soalan berkaitan laman web E-commerce. Kami bukan pakar buat laman web, tetapi kami pakar mencari penyelesaian untuk anda.

iPay88 Sdn Bhd recorded 38.2 million online transactions last year via its payment gateway systems, for a 161% increase, from the 14.6 million in 2015
Sumber - The Star

Daripada kenyataan akhbar diatas, dapat disimpulkan bahawa rakyat Malaysia pada masa kini cenderung membeli secara atas talian (online) berbanding Offline. Orang dah malas membeli diluar, dengan jalan raya sesak, bayar caj parking, kos bahan api (minyak petrol/diesel) yang semakin mahal dan masa yang banyak dibazirkan diluar.

Perkembangan baik ini merupakan berita baik buat peniaga di negara ini. Samada yang sudah lama berniaga atau baru nak mula berniaga tidak terkecuali daripada memiliki laman web atau kedai online bagi perniagaan mereka. Inilah peluang terbaik anda memiliki kedai online dengan mudah dan tanpa memerlukan kepakaran IT yang hebat.

Cara Mudah Bina Website Kedai Online Yang Cantik Dan Profesional


Kos Membina Sebuah Kedai Online?

Apapun yang kita lakukan, mesti ada modal yang harus di keluarkan. Membina sebuah laman e-dagang online bukan satu kerja yang percuma jika anda bukan pakar IT. Kita ringkaskan kos untuk bina kedai online seperti bawah..

Fi Domain dan Hosting - RM300 hingga RM500
Bayaran upah web designer - RM1500 hingga RM5000 (bergantung kepada fungsi dan keperluan)

Anggaran kos - RM5000 hingga RM10000


Anggaran kos ini belum termasuk kos pembelian invetori dan photoshoot produk anda lagi. Mungkin lebih, mungkin juga kurang.

Modal anda cukup?

Kalau cukup, teruskan dengan mengupah web designer...

Pilihan kedua adalah anda bina sendiri kedai online. Namun, tidak semua orang mampu dan mempunyai kepakaran teknikal dan bangunkan sebuah kedai online. 


Bina Website Kedai Online Modal Rendah

Tahukah anda? Terdapat servis yang tersedia template, payment gateway dan pakej bulanan serendah RM32.50 sebulan di EasyStore.co?

Murah kan?

Ya, bukan saja murah..malah untuk menghasilkan sebuah laman web e-dagang anda tidak memerlukan kepakaran yang tinggi, hanya perlu pandai edit gambar, upload gambar, menulis detail produk dan promote website anda.

Anda cuma perlu membayar RM32.50 hingga RM82.50 sebulan sudah cukup untuk anda memiliki kedai online yang cantik dan profesional.

Yang bagusnya dengan EasyStore ini, ada pakej Free Trial selama 14 hari untuk anda mencuba dahulu membina website kedai online anda. Jika sudah faham bagaimana untuk upload gambar produk dan memilih theme yang sesuai, anda boleh membeli pakej Basic, Plus atau Premium untuk mula serius dengan kedai online anda. Bagi permulaan, anda boleh langgan pakej Basic terlebih dahulu, sebanyak 1000 produk anda boleh masukkan dengan image dan file storage sebanyak 100GB. Bagi peniaga pemula dan mahu belajar, pakej basic sesuai untuk anda.


Kelebihan Dan Kebaikan Membina Kedai Online Dengan EasyStore

More than 30,000 sellers have already created an online store with EasyStore

Sehingga kini, sudah 30,000 peniaga online telah membina website mereka dengan EasyStore. Banyak perkongsian kejayaan yang turut dikongsikan. 

Anda mesti nak tau apa kelebihan dan kebaikan membina website kedai online dengan EasyStore kan? baiklah, kami akan terangkan serba sedikit apa yang membuatkan EasyStore ini pilihan terbaik untuk anda..

1 - 11 Pilihan Payment Gateway


Terdapat 11 pilihan Payment Gateway untuk transaksi pembelian di website kedai online anda iaitu..
  • billplz
  • eGHL
  • ipay88
  • Maybank2u PAY
  • MP@Y
  • rev PAY
  • senangPAY
  • Braintree
  • MOLPay
  • PayPal
  • 2CheckOut

Buat masa ini, langganan untuk eGHL dan iPay88 adalah percuma sehingga 31 Januari 2018.

2 - 35 Pilihan Theme Yang Kemas Dan Profesional


Setakat ini, terdapat 35 theme website kedai online yang boleh dipilih. Tetapi, jika anda ada idea untuk menghasilkan Theme yang menarik, anda boleh membuat atau design theme sendiri didalam akaun anda nanti.

3 -  Sync Ke Pelbagai Platform Jualan Online


Dengan EasyStore, kedai online anda boleh disambungkan atau di connect kan kepada laman web E-commerce terkenal seperti Lazada, Youbeli, Logon dan banyak lagi. Jika anda menyertai program dropship Kumoten, anda juga sync produk anda dari Komuten ke website kedai online anda di EasyStore.

4 - Pilihan Shipping Logistics Yang Pelbagai

Cara Mudah Bina Website Kedai Online Yang Cantik Dan Profesional

Di Malaysia saja, terdapat 22 channel pilihan untuk logistics. 

5 -  SSL Certificate (Keselamatan Website Kedai Online Anda)

Cara Mudah Bina Website Kedai Online Yang Cantik Dan Profesional

What is SSL? - SSL (Secure Sockets Layer) is a standard security technology for establishing an encrypted link between a server and a browser. Websites with SSL is displayed as HTTPS.

Dengan adanya sistem keselamatan SSL, keyakinan pembeli bertambah membuat pembelian di kedai online anda. Aktifkan mengikut langkah mudah yang ditunjukkan nanti.

6 - Server Yang Stabil

Cara Mudah Bina Website Kedai Online Yang Cantik Dan Profesional
Sebuah website kedai online tidak seharusnya selalu OFFLINE, kestabilan server EasyStore boleh dikatakan 99.99 peratus stabil. 

7 - Facebook Promoter (Auto Reply)

Cara Mudah Bina Website Kedai Online Yang Cantik Dan Profesional

Paling menarik, kedai online anda tersedia Facebook Promoter yang membolehkan Auto Reply komen pelanggan anda di Facebook Page kepada Facebook Messenger. Setiap pertanyaan pelanggan anda pasti berjaya dijawab dengan tools ini.

Sekarang, kira semula kos anda membina sebuah laman web kedai jualan online selepas melanggan pakej di EasyStore tadi?

Pakej Basic - RM32.50
Domain - RM45.00 (jika tidak beli domain, namakedai.easy.co akan terpapar)
Payment Gateway - Percuma (tertakluk kepada tempoh promosi)

Jumlah Kos - RM32.50 hingga RM77.50

Dengan EasyStore anda jimat RM5000-RM77.50 = RM4922.50 !!


Kesimpulan

Sebagai kesimpulannya, EasyStore adalah alternatif terbaik paling mudah dan murah membina website kedai online anda. Samada anda baru berniaga atau sudah lama berniaga tetapi belum ada kedai online, ambil lah peluang ini untuk terus mengembangkan keuntungan dan perniagaan anda.

Untuk membuka dan membina kedai online secara mudah dan murah, daftar melalui pautan ini - KLIK SINI

Advertisement


EmoticonEmoticon

 

Start typing and press Enter to search