-->

Contoh Soalan Ujian Psikometrik Pembantu Setiausaha Pejabat Gred N19

- January 11, 2019
Contoh Soalan Ujian Psikometrik Pembantu Setiausaha Pejabat N19 | Baru-baru ini, Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA) telah menghantar pemberitahuan melalui email tentang Ujian Psikometrik yang akan dijalankan pada 18 Januari 2019. Bagi sesiapa yang sudah mendapat email jemputan mengambil ujian psikometrik berkenaan, apakah yang anda sedang fikirkan?

Soalan psikometrik ini mudah tetapi harus diingat, anda perlu menjawab dengan jujur kesemua soalan yang diberikan. Elakkan bersifat hipokrit dan menipu kerana soalan-soalan ini telah direka khas oleh Pakar Psikologi untuk memahami keperibadian anda. Markah yang diambil akan menentukan nilai keperibadian yang ada dalam diri anda itu. Cuba tonjolkan sifat yang baik dan jujur.


Contoh Soalan Ujian Psikometrik Untuk Pelbagai Jawatan (Umum)


Kami tahu anda sedang mencari rujukan untuk mengetahui bentuk soalan yang akan ditanya nanti. Soalan Psikometrik ini adalah soalan Psikologi yang mungkin boleh menguji kefahaman, ingatan dan sikap anda. Disini kami senaraikan beberapa contoh yang pernah ditanya pada ujian psikologi sebelum ini.

Contoh Soalan Ujian Psikometrik Pembantu Setiausaha Pejabat Gred N19


Contoh Soalan Ujian Psikometrik Pembantu Setiausaha Pejabat Gred N19


Apa Itu Ujian Psikometrik?

Untuk pengetahuan, Ujian Psikometri adalah satu ujian yang menguji teori dan teknik pengukuran psikologi. Ujian Psikometrik juga merupakan soalan lebih menguji kepada personaliti diri, sikap dan nilai positif calon yang benar-benar hendak menjawat jawatan kerajaan. Kebiasaannya soalan yang akan ditanya dalam Ujian Psikometrik adalah dalam bentuk 'YA' atau 'TIDAK', 'BETUL' atau 'SALAH' dan 'SETUJU 'atau 'TIDAK SETUJU'. Selain itu juga ada beberapa jawatan yang menyediakan soalan matematik dalam Ujian Psikometrik.

Berikut adalah maklumat tentang Ujian Psikometrik SPA bagi Pembantu Setiausaha Pejabat Gred N19 termasuk contoh soalan matematik :

MAKLUMAN TERKINI : JADUAL UJIAN PSIKOMETRIK

PEMBANTU SETIAUSAHA PEJABAT GRED N19

Pautan Alternatif: http://e-semakantime.spa.gov.my




DAPATKAN RUJUKAN DAN CONTOH SOALAN UJIAN PSIKOMETRIK 

Disini kami akan kongsikan kepada anda satu rujukan  lengkap untuk membantu calon-calon untuk menjawab soalan ujian Psikometrik. Di dalam rujukan itu terdapat beberapa contoh soalan, nota dan tips menjawab soalan Psikometrik. 

Bagaimana cara untuk dapatkan rujukan Ujian Psikometrik ini? Sila klik link di bawah ini untuk dapatkan contoh soalan Ujian Psikometrik Pembantu Setiausaha Pejabat Gred N19:

Contoh Soalan Ujian Psikometrik Pembantu Setiausaha Pejabat Gred N19



Perhatian: Soalan-soalan yang dikongsikan disini adalah sebagai bentuk gambaran atau panduan untuk calon membuat persiapan peperiksaan online dalam Ujian Psikometrik. Ianya bukan soalan ramalan atau soalan bocor. Pihak kami tiada kaitan dengan pihak SPA.

Advertisement


EmoticonEmoticon

 

Start typing and press Enter to search