-->

Cara Mulakan Bisnes Penternakan Kambing Di Malaysia

- January 07, 2018
Bagaimana Mulakan Penternakan Kambing. Menternak kambing telah menjadi pilihan masa kini dalam perniagaan kerana sumber-sumber yang terdapat pada kambing seperti susu, kulit dan daging mendapat permintaan yang ramai dalam pasaran tempatan mahu pun pasaran luar. Keuntungan yang diperolehi dalam bidang ini melahirkan usahawan-usahawan yang berjaya. Salah seorang pemilik Panduan Rahsia Kambing ini..


Bagaimana Mulakan Penternakan Kambing

Di sini pastinya ramai yang ingin mengetahui cara menternak kambing dengan betul. Mencari informasi bagaimana nak mulakan penternakan ? Jadi, di halaman ini admin nak syorkan satu panduan yang ditulis khas pasal penternakan kambing dari awal hingga akhir..

Panduan ini dalam bentuk ebook, jadi anda boleh membacanya di komputer dan handphone. Ia telah ditulis oleh Tuan Farid yang menjadi usahawan dalam bidang ini dan berpengalaman menguruskan penternakan tersebut. Beruntung anda kerana sekarang ini sudah anda orang kongsikan ilmu tersebut. PERLU DIINGAT, bukan mudah orang nak bagi ilmu, kan..

Jadi..

Rebut lah peluang ini..


Panduan Rahsia Kambing

Apa yang akan anda pelajari untuk memulakan penternakan ini semuanya anda dalam rujukan tersebut. Bermula dengan kenali kambing, menjaga, merawat, membina kandang, perah susu, menjual dan sebagainya. Kelebihan panduan yang boleh diceritakan..

Cara Mulakan Bisnes Penternakan Kambing Di Malaysia


1. Kenapa Kambing?

Menceritakan tentang 6 kelebihan penternakan kambing serta memberikan anda tempat-tempat sumber rujukan untuk anda memulakan pernternakan kambing.

2. Modal & Sumber Kewangan

Terdapat 4 cara yang boleh anda gunakan untuk mendapatkan sumber kewangan, dan sedikit penerangan mengenai sistem penternakan.

3. Kandang Kambing

Menerangkan dengan terperinci 10 perkara yang penting tentang kandang siap beserta gambarajah. Serta beberapa tips bagaimana anda boleh berjimat di dalam membina kandang.

4. Makanan Kambing

Kepentingan makanan untuk menghasilkan kambing yang bermutu dan memenuhi ciri-ciri 3G (bukan talian 3G yer!) . Menceritakan tentang 4 jenis makanan yang boleh anda jadikan makanan kambing. Penrengan secara bergambar langkah-demi-langkah penanaman rumput untuk kambing serta tips ringkas untuk menjimatkan kos makanan.

5. Baka Kambing

Menceritakan tentang 5 jenis baka kambing yang boleh anda pilih disamping menerangkan dengan terperinci tentang kaedah-kaedah yang digunakan untuk memilih kambing yang ingin dijadikan baka.

6. Pembiakan Kambing

Penerangan secara terperinci tentang tempoh biang, tempoh bunting serta proses melahirkan anak. Turut diterangkan tentang perkara-perkara yang perlu dilakukan selepas kelahiran anak dan bagaimana menguruskan anak kambing yang baru lahir.

7. Masalah Kambing

Senarai penyakit-penyakit kambing serta cara bagaimana merawatinya.

8. Teknik Memerah Susu

Penerangan secara bergambar bagaimana memerah susu kambing dengan betul. Seronok & puas beb dapat perah susu kambing nie!

9. Pengurusan Kambing

Jadual harian di dalam menguruskan penternakan kambing.

10.Pemasaran

Menyenaraikan 8 kaedah dan saluran yang boleh anda gunakan di dalam memasarkan hasil penternakan kambing anda.  

In Sha Allah dengan ilmu yang anda dapat dan dengan saluran yan betul. Anda juga akan berjaya seperti mereka yang telah dulu menceburi vidang penternakan ini..

Jadi..



Semoga membantu.

Advertisement


EmoticonEmoticon

 

Start typing and press Enter to search